Otázky a odpovede

Máte otázky k portálu Commerzbank pre firmy a podnikateľov? Tu nájdete odpovede.

Prihlásenie

Ako sa môžem nechať pripojiť k online bankingu?

Za účelom pripojenia sa obráťte na svojho osobného bankára pre firmy a podnikateľov.

Som pripravený pripojiť sa do online bankingu. Ako sa môžem prihlásiť?

Prístup ku svojim aplikáciám online bankovníctva nájdete na stránke vpravo hore. Zadajte svoje identifikačné číslo a PIN. Samozrejme sa môžete prihlásiť aj pomocou svojho GPP kľúča.

Ako si vytvorím alebo zmením aliasy?

Namiesto svojho identifikačného čísla sa na portáli pre firmy a podnikateľov môžete prihlásiť aj pomocou voľne zvoliteľného prihlasovacieho mena (alias). Na vytvorenie prihlasovacieho mena zvoľte bod „Správa“ v hornej navigačnej lište a potom kliknite na „Prihlasovacie mená“.

Teraz si k svojmu identifikačnému číslu môžete vytvoriť osobné, jednoducho zapamätateľné prihlasovacie meno. Zvolené prihlasovacie meno musí byť dlhé od osem do 50 znakov. Dovolené znaky sú čísla od 0 do 9, písmená A až Z alebo špeciálne znaky @, podčiarknutie, pomlčka a bodka. Medzery nie sú dovolené. Nerozlišujú sa malé a veľké písmená.

Na založenie používateľského mena potrebujete platné iTAN. Ak ste si už založil prihlasovacie meno, môžete si ho tu vymazať.

Ako môžem zmeniť jazyk?

Na zmenu jazyka kliknite na odkaz „Ďalšie krajiny“ hore v navigačnej lište. Otvorí sa mapa sveta. Tu si môžete zvoliť želaný región a k nemu príslušný jazyk.

Prosím, uvedomte si, že po prihlásení už nie je možná zmena jazyka. Musíte sa najprv opäť odhlásiť a potom môžete vykonať zmenu jazyka.

Správa PIN

Aké rôzne čísla PIN potrebujem?

Na všeobecný prístup k portálu pre firmy a podnikateľov potrebujete jedno číslo PIN (takzvané prihlasovacie PIN). Na podpisovanie príkazov v systéme Global Payment Plus potrebujete PIN nezávislé od prístupu na portál (takzvané podpisové PIN).

Ako si zmením prihlasovacie PIN?

Na zmenu prihlasovacieho PIN vyvolajte po úspešnom prihlásení bod menu „Správa“. Potom kliknite na „Prihlasovacie údaje (PIN)“ a zvoľte „Zmeniť heslo / PIN“.

Ako si zablokujem prihlasovacie PIN?

Prihlasovacie PIN si zablokujete tak, že zvolíte bod menu „Správa“. Potom kliknite na „Správa PIN“ a následne na „Zablokovať prístup“.

Čo musím urobiť, ak je moje prihlasovacie PIN zablokované?

Ak trikrát nesprávne zadáte prihlasovacie PIN, Váš prístup sa automaticky zablokuje. Zavolajte nám, aby sme opäť aktivovali Váš prístup.

Aplikácie vo všeobecnosti

Ako si môžem ukončiť aplikáciu?

Za účelom ukončenia aplikácie sa obráťte na svojho osobného bankára pre firmy a podnikateľov.

Ako si môžem otvoriť aplikáciu?

Po prihlásení sa na portál pre firmy a podnikateľov nájdete vpravo na navigačnej lište výberové menu. Tu si môžete vybrať zo svojich aplikácií.

Ako si môžem vybrať aplikáciu na spustenie?

Kliknite vo výberovom menu na „Výber aplikácie spustenia“, zvoľte favorizovanú aplikáciu a kliknite následne na tlačidlo „Aplikáciu spustenia uložiť“.

Čo je potrebné urobiť, ak sa aplikácia neotvorí?

Príčinou môže byť okrem iného chýbajúce oprávnenie. Prosím, v tomto prípade nás kontaktujte.

Global Payment Plus (GPP)

Ako si zmením podpisové PIN?

V aplikácii GPP si na úvodnej stránke („Prehľad“) zvoľte funkciu „Zmena podpisového PIN“ a postupujte podľa pokynov.

Čo musím urobiť, ak je moje podpisové PIN zablokované?

Ak trikrát nesprávne zadáte podpisové PIN, Váš prístup sa automaticky zablokuje. Na opätovnú aktiváciu nám zavolajte.

Prehliadač sa po zasunutí podpisového kľúča nespustí automaticky. Čo môžem urobiť?

Prejdite na jednotku, ktorá sa zobrazí po zasunutí podpisového kľúča a pri použití počítača s Windows vyvolajte súbor autostart.exe. Pri používaní počítača Macintosh vyvolajte súbor Start_GlobalPaymentPlus.

Po zasunutí podpisového kľúča sa nezobrazí žiadna jednotka. Čo môžem urobiť?

Možno je u Vás pripojených viacej sieťových jednotiek. Odpojte prvú sieťovú jednotku (napr. F:) a znovu zasuňte podpisový kľúč, príp. odpojte ďalšie sieťové jednotky.

Môžem využívať Global Payment Plus aj bez podpisového kľúča/karty?

Áno, na tento účel využite lokálne nainštalovaný prehliadač, aby ste sa prihlásili k portálu pre firmy a podnikateľov. Bez použitia podpisového kľúča a k tomu patriacej podpisovej karty môžete používať Global Payment Plus v režime na čítanie „Read-Only“, napríklad na nahliadnutie do informácií k účtu a na stav príkazu. Príkazy sa môžu uvoľniť len pomocou elektronického podpisu pomocou podpisového kľúča a karty.

Na čo si musím dávať pozor pri inicializačnom procese Global Payment Plus?

Všetky dôležité informácie a pokyny na inicializáciu Global Payment Plus získate v informačnom liste „Global Payment Plus – prvé kroky“, ktorý si môžete stiahnuť priamo tu (English only).

Treasury Management

Ako môžem využiť Treasury Management?

Aby ste mohli využiť Treasury Management, potrebujete prístupové údaje pre portál Commerzbank pre firmy a podnikateľov s oprávnením pre Treasury Management. Váš osobný bankár alebo špecialista na cash management vás rád informuje a inicializuje uvoľnenie za Vás.

Ako ma Treasury Management podporuje pri mojej každodennej práci?

Treasury Management je systém finančného manažmentu založený na internete na realizáciu cash a treasury managementu. Na tento účel sú zhrnuté všetky potrebné informácie, aby tak uľahčili každodennú prácu, príp. so začlenením koncernu/holdingu, pobočiek a dcérskych spoločností a na optimálne riadenie plánovania likvidity.

Okrem toho nájdete mnohé funkcie na štandardné podávanie hlásení, ktoré vám umožnia rýchly prehľad o finančnom stave spoločnosti a podporia Vás pri podnikateľskej komunikácii. Valutové rozloženie denných pohybov na účte a zhotovenie návrhov na vklady/príjmy sa zobrazujú takisto ako aj simulácie transakcií cash-pooling. Manažment FX, ako aj manažment kontraktov, správa úverových rámcov a správa limitov, ako aj manažment avalov a na želanie klienta aj modul nettig uzatvárajú spektrum služieb.

Aké technické predpoklady musia byť splnené, aby sa dal využívať treasury management?

Treasury management sa dá vyvolať na každom PC s internetom s bežným štandardným prehliadačom. Softvérové inštalácie alebo podobné nie sú na používanie potrebné.

Potrebujem dodatočný hardvér alebo softvér, aby som mohol využívať treasury management?

Nie, vo všeobecnosti nie. Pokiaľ chcete svoj platobný styk realizovať prostredníctvom treasury managementu, potrebujete ale na podpisovanie platobných príkazov GPP kľúč.

Technické otázky

Aké technické predpoklady musia byť splnené, aby sa dal využívať portál pre firmy a podnikateľov?

  • Používanie prehliadača Microsoft Internet Explorer (verzia 8.x a 9.x) príp. Mozilla Firefox (verzia 10.x (prehliadač v modeme)/19.x a vyššie)
  • Rozlíšenie obrazovky minimálne 1 024 x 768 pixlov.
  • Aktivovanie cookies a JavaScript-u.

Váš kontakt na nás

Máte konkrétnu otázku a nenašli ste k nej pomoc? Možno nájdete pomoc tu v „Otázkach a odpovediach“, alebo nás kontaktujte. Kontaktnú osobu nájdete na úvodnej strane.

Radi vám pomôžeme.